Ma feltöltjük az appot iTunes Store-ba és akkor írok egy hosszabb postot arról hogy hogyan működik ez az egész app store-osdi, és miket lehet beszopni (pontosabban miket szoptunk mi be).
Addig is, min dolgozunk most... Jailbreakelt iPhone-ra fejlesztünk. Ez az amit soha nem gondoltam volna, főleg nem ilyen formában, de hát jól megfizetik. Konkrétumokat egyenlőre nem mondhatok, de lehet hogy később sem, de nagy vonalakban azért írok a dologról.
Először is teljesen más világ a jailbreakelt iphone, mert kitágítja a lehetőségeidet, de viszont ez már nem a GUI-s összekattintgatós, legalábbis az elején. Először is a toolchain (a tört iPhone-hoz való SDK) beizzítása annyira nem egyszerű a 2.0-s OS-hez, még a leírások alapján sem, főleg mert csak régebbi leírások vannak, azóta meg módosult egy-két dolog, amit hogyha az ember kicsit figyelmetlen, akkor könnyű elszúrni. Amit fejlesztünk, az egy viszonylag komplex dolog, legalábbis olyan szempontból hogy használ kamerát, ami nincs hivatalosan supportolva, hangot, hálózatot, szóval sok mindent, teljesen más mint amit eddig csináltunk. A toolchaint szerencsére csak egy külső dolog leforgatásához kell használni, és reményeink szerint utána el is lehet felejteni.
A kamera használathoz óriási segítséget nyújtottak a Brytonos srácok (blog.bryton.hu), nekik külön köszönjük a segítséget. Egészen meglepő, hogy miért nincsen hivatalosan supportolva a kamera, annak ellenére, hogy a hivatalos SDK-val lehet használni (!) . Ha valakit érdekel, guglizzon rá, lehet találni bőven forrásokat, a PhotoLibrary.framework-ben van a bináris, ezt be is kell includeolni, és csupán a hozzátartozó header-t kell megkeresni, és csodálatosan működik, őszintén szólva jómagam meg is lepődtem hogy ennyire simán megy. Persze szimulátorban le se fordul, tehát mindenképpen device-on kell tesztelni.
Az audio felvételnél el se merem mondani mivel szívunk, mivel úgyse fogja elhinni nekem senki sem hogy ez egy megoldatlan probléma, pedig az. Szóval adott az Apple CoreAudio frameworkje, ami egy atomállat audio framework, ami olyannyira állat hogy tartalmazza az OpenAL implementációját is. (Értsd: OpenAL wrapper a CoreAudio fölé... Huhh.) Ez tud mindenféle durvábbnál durvább dolgot, felvenni lejátszani, formátumok között rohangászni, szűrőket, és audio unitokat implementálni. De valamiért iPhone-on senkinek nem sikerült MP3-ba felvenni. Van a SpeakHere nevű sample app, azt próbálja mindenki átberhelni, aztán mindenki elakad ugyanott: nem tudja senki hogy kéne az MP3 tulajdonságait helyesen beállítani. Nem találtam egy fórumot se ahol lett volna megoldás, pedig legalább volt 10 ezzel a témával foglalkozó topic. Furcsa.
Amúgy az jailbreake-elt OS 2.0-ra meglepően jól lehet fejleszteni a hivatalos SDK-val, megírod, lefordítod, SSH-n rámásolod, és megy. Nincs semmi hekkelgetés, átirogatás, csak átmásolod és ennyi. Én úgy érzem hogy a kamera használatát leszámítva, semmi gond nincs végülis ezzel az SDK-val, (jójó, a GPS support is kéne, de azzal kapcsolatban azért biztatóak a hírek). Mert oké hogy nem tudsz háttérben futtatni appot, de naés? Kit érdekel, de most komolyan. Egyszerűen így kell hozzáállni hogy Steve nem szeretné ha te háttérben futtatnál, úgyhogy olyan appokat kell tervezni, amiknek nem kell. És bár a fejlesztőnek nem kényelmes, de kit érdekel? Jójó, tényleg lehetne dolgokat csinálni, amik jók lennének ha háttérben futnának, de szerintem egy kis tervezéssel elkerülhető az esetek többségében. Hacsak nem torrentezni akarsz a telefonodon, de azt meg gondolom nem akarsz. (Ne jöjjön nekem valami okostojás hogy nem csak a torrentnek kéne háttérben futni, köszi tudom.)